ישראל פיגא: קוביה הונגרית

December 04 2023Cfao

ישראל פיגא מסביר איך לפתור קובייה הונגרית בצורה קלה ופשוטה

שלום, שמי ישראל פיגא. תלמיד תיכון. חובב קוביות הונגריות. תלמיד במגמת מחשבים. במאמר זה אראה לכם כיצד לפתור קובייה הונגרית בצורה קלה ופשוטה.

הקובייה ההונגרית היא פאזל תלת מימד שהומצא על ידי ארנו רוביק. הקוביה מורכבת מ-27 קוביות צבעוניות והיא קצת מאתגרת מהקובייה הסטנדרטית של רוביק.

עם זאת, יש לו מנגנון דומה וניתן לפתור אותו באותו אופן. ההבדל העיקרי הוא שאתה תתמודד עם מספר קטן יותר של חלקים ושיש כמה אלגוריתמים מיוחדים לפתור את זה מהר.

שיטה

שיטה זו מצוינת למתחילים ותחסוך לכם הרבה זמן ומאמץ. זה גם מאפשר לך לתרגל את האלגוריתמים הדרושים לקובייה במהירות גבוהה. שיטה זו מבוססת על שיטת פרידריך המחלקת את הקוביה לשכבות הנפתרות באמצעות אלגוריתמים בודדים. זה מאפשר לך לעבוד בצורה אינטואיטיבית  ומפחית את משך הזמן שלוקח לפתור קובייה. זה אולי נראה כמו בלגן כשאתה עושה את זה אבל אל תדאג כי הכל יתחבר בסוף.

התחלה

התחל על ידי הזזת פינה צהובה לנקודה המודגשת הקדמית-ימנית למעלה וחזור על אלגוריתם R’D’R’ עד שהחתיכה הצהובה תהיה מכוונת נכון. עשה זאת עבור כל שאר הפינות הצהובות השגויות בשכבה העליונה. כאשר כל הקצוות הצהובים מכוונים נכון, אתה יכול להמשיך לשלב הבא.

עכשיו הגיע הזמן לפתור את השכבה השנייה. זה יכול להיות חלק קשה בקובייה כי יש לך הרבה אפשרויות איך לפתור את זה. ברוב המקרים יידרשו שישה מהלכים כדי לפתור את השכבה השנייה אבל זה תלוי בתצורה של הקובייה שלך. בעיקרון, המטרה היא ליצור צלב על הפנים הלבנות.

3x3 Rubik's Cube. ישראל פיגא

ישנן שתי דרכים לעשות זאת: PLL במראה אחד או EOLine. PLL במבט אחד קל יותר למתחילים ללמוד מכיוון שהוא דורש רק שימוש באלגוריתם אחד. עם זאת, תצטרך לשנן אלגוריתמים נוספים אם תרצה להגיע למהירויות שיא עולמי.

פתרון

EOLine קצת מסובך ודורש קודם כל לפתור את חלקי הקצה. הסיבה לכך היא שהחלקים האמצעיים לא יוכלו לזוז עד שהקצוות יהיו מכוונים. לשם כך, הסתכל על הקובייה שלך וראה באיזו צורה היא נמצאת (זה יכול להיות צלב, צורת L או קו). לאחר מכן סובבו את הפנים הקדמיות והאחוריות של הקוביה עד שרגלי צורת ה-L עטפו את החלק הקצה בצד הימני העליון. החל את האלגוריתם U R’ U’ R והפעל אותו פעמיים.

כעת החלקים האמצעיים יכולים לנוע בחופשיות. זה ייתן לך את הצלב שאתה צריך כדי לפתור את הצד הלבן של הקובייה. אתה יכול לעשות זאת על ידי השארת הפנים הלבן כלפי מטה וסיבובו עד שפינה של השכבה העליונה ממוקמת מתחת לנקודה ריקה בפנים התחתונות. לאחר מכן, הפעל שוב את האלגוריתם U R’ U’ R עד שכל הקצוות בשכבה העליונה יתאימו.

מוזמנים לבקר באתר שלי. ישראל פיגא קוביה הונגרית.

#ישראל פיגא
#קוביה הונגרית
#קובייה הונגרית
Share: