שמואל שי – שגריר הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית באפריקה

January 02 2024Cfao

שמואל שי – שגריר הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית באפריקה

הטמעת טכנולוגיות השקיה ישראליות באפריקה. מאמר על פעילותו של איש העסקים ויזם שמואל שי במדינות באפריקה

בשנים האחרונות גוברת בקצב מואץ ההטמעה של טכנולוגיות השקיה חדשניות ישראליות בקרב חקלאים במדינות אפריקה. כחלק מן המאמץ במשבר המים הקשה הפוקד את היבשת. אחד האנשים המרכזיים שעומדים מאחורי הצלחה זו הוא שמואל שי, יזם ואיש עסקים ישראלי בכיר. שי פועל זה למעלה משלושה עשורים לקידום שיתופי פעולה טכנולוגיים בין ישראל למדינות אפריקה.

שמואל שי
שמואל שי – שגריר הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית באפריקה

שי, משמש בין היתר כיושב ראש פורום העסקים ישראל-מדינות המפרץ וכנשיא חברת GTS העוסקת בפיתוח פרויקטים בינלאומיים. במסגרת תפקידיו, הוא פועל רבות כדי לקדם את הטמעת החדשנות והידע הישראליים בתחום טכנולוגיות המים בקרב חקלאים וקהילות כפריות ברחבי אפריקה.

מערכות ההשקיה הישראליות המתקדמות, כך מסביר שי, מאפשרות לחקלאים אפריקנים לחסוך בצריכת המים. חיסכון בשיעור ניכר ותורמות רבות להתמודדות עם משבר המים הקשה במדינות היבשת. שי גם פועל רבות לגייס השקעות מגורמים בינלאומיים שונים עבור פרויקטים אלה. אלה יכולים לשפר באופן משמעותי את פרנסתם של מיליוני חקלאים ברחבי אפריקה.

“ישראל פיתחה מומחיות וידע עצום בנושא טכנולוגיות חקלאיות ושימור מים בתנאי מחסור”, אומר שי. “אנו מאמינים ששיתופי פעולה אסטרטגיים עם מדינות אפריקה בתחום זה יוכלו להניב פירות מבורכים – הן לשיפור חייהם של מיליונים מתושבי היבשת והן לחיזוק מעמדה של ישראל כמעצמה עולמית בתחום החדשנות הטכנולוגית”.

שמואל שי, מומחה מוביל זה למעלה משלושה עשורים תוכניות צמיחה כלכלית והומניטרית גלובליות. זאת תוך שילוב טכנולוגיות ומפעלים ישראלים. מטרתו לקדם את הטכנולוגיה והתעשייה הישראלית בעולם.

#אפריקה
#חדשנות
#שמואל שי
Share: