יורם קראוס – טיולי אקסרטרים באפריקה

June 19 2023Cfao

יורם קראוס – המלצות לטיולי אקסטרים באפריקה

יורם קראוס, איש עסקים, חובב אקסטרים, הייטק ונדל”ן מציג במאמר זה המלצות לטיולי אקסטרים באפריקה.

מוזמנים לקרוא. כאן יורם קראוס. אמנם טיולי אקסטרים אולי אינם כוס התה של כולם, אבל באפריקה יש כמות עצומה של פעילויות באוקטן גבוה שיגרמו ללב שלכם להתרגש כך שתרגישו היטב את האדרנלין. מקפיצת הבנג’י הגבוהה בעולם וממפלים זורמים במהירות ועד דיונות חול ענקיות ומעמקים סלעיים של מערות. כל אלה תמצאו באפריקה.

כאן יורם קראוס ואני מזמין אתכם לספוג את היופי עוצר הנשימה של הר השולחן של קייפטאון, על ידי צלילה על פניו הטהורים ועד להרפתקה קיצונית של טיפת צוק. אתכם כמובן יכולים גם להתנדנד מעל ערוץ בנדנדת הערוץ הגבוהה בעולם. הרפתקאות, כבר אמרתי.

קפיצת בנג'י. יורם קראוס.

קפיצת בנג’י

קפיצת בנג’י היא ספורט אתגרי שבו המשתתפים צוללים ממבנה גבוה עם חוט אלסטי קשור לגבם. זוהי פעילות שואבת אדרנלין שהיא אופציה מצוינת למטיילים המחפשים הרפתקאות וריגושים. זה לא נפוץ מאוד באפריקה אבל יש כמה מקומות שמציעים ספורט אתגרי זה. אחד הפופולריים ביותר הוא גשר בלוקרנס בדרום אפריקה. זהו בנג’י הגשר המסחרי הגבוה בעולם והוא פועל מאז 1997. הוא מנוהל על ידי Face Adrenalin וממוקם בסמוך לפארק הלאומי Garden Route.

מומלץ לקופצים ראשונים לקחת חלק בקפיצת טנדם עם מדריך קפיצת בנג’י מקצועי. אין הגבלות גיל או משקל וניתן החזר מלא אם תחליטו לצאת לעוף.

רפטינג מים לבנים

רפטינג הוא ספורט מים מרגש הכולל ניווט ברפסודה מתנפחת במורד נהרות זורמים במהירות. המטרה היא לנווט את הרפסודה דרך מפלים או מים סוערים מבלי להתהפך. ריגוש החוויה מוגבר על ידי נוף יפהפה וסביבה טבעית.

נהר הזמבזי האדיר ידוע בכך שהוא מציע כמה מהרפטינג לבנים הטובים בעולם. מכמה שעות ועד משלחת שלמה של 6 ימים, תוכלו ליהנות מהמפלים השואגים בכיתה 3 – 5 של הנהר כשהוא זורם לצד ערוץ באטוקה המלכותי.

נהר האורנג’ הוא אחד הנהרות הנופיים ביותר בדרום אפריקה. הוא כולל מפלים קטנים ומהנים והוא קרוב ליוהנסבורג. הנהר זורם גם על פני מספר כפרים נידחים, עצי באובב ומושבות הלמורים.

עליית חול

דיונות החול של נמיביה הן מגרש משחקים אידיאלי עבור אלה שרוצים ללמוד את אמנות גלישת החול. הספורט המרגש הזה דומה לסנובורד אבל על חול במקום שלג והוא פתוח לכל מי שיש לו חוש הרפתקאות וקצת אומץ. אחרי קצת תרגול, וכנראה מלא פה של חול מדברי, בקרוב תמצאו את עצמכם מחליקים באלגנטיות מטה או חוצבים קשתות בדיונה.

זוהי אפשרות מצוינת עבור אלה השוהים בסביבות קייפטאון מכיוון שהדיונות של אטלנטיס נמצאות פחות משעה נסיעה צפונה לעיר. אלטר אקשן הקים את סצנת גלישת החול בסוואקופמונד והם יותר משמחים לקחת תיירים נרגשים לשדה הדיונות המרהיב הזה לכמה ריצות.

עליית הנהר

צאו להרפתקה האולטימטיבית באתר המורשת העולמית של אונסק”ו מפלי ויקטוריה. ממוקם בזמביה, הנהר שואב האדרנלין הזה מציע הרפתקאות רפטינג מרגשות במהלך עונת המים הנמוכים מינואר עד מרץ והרפתקאות עלייה לנהר במהלך עונת המים הגבוהים מאוגוסט עד דצמבר.

ריבר גלישה הוא ספורט גוף ברמת פנים המנצל את הגלים הטבעיים בנהר הזמבזי. ‘גולשי הנהר’ יעצרו ב’נקודות משחק’ שונות לאורך הדרך כדי לגלוש, לרכוב במערבולת ו’להשפריץ’ – חווית גלישה בנהר ייחודית המאפשרת ‘לעוף מתחת למים’ ברכיבה על זרמי רתיחה.

הטיול מתחיל בתדרוך ובתרגול במים שקטים לפני היציאה אל הנהר. דרושה רמת כושר טובה וכישורי שחייה בסיסיים.

רכיבה על טרקטרונים

לאלו המחפשים הרפתקה שואבת אדרנלין, טיול טרקטורונים הוא אידיאלי. הרבה יותר קל לרכוב על אופנוע טרקטורונים מאשר אופנוע. הם מספקים את אותו ריגוש של דאייה מעל דיונות ענקיות ונהיגה בשטח טרשי.

מספר אזורים בדרום אפריקה מציעים רכיבה על טרקטרונים. KwaZulu Natal מציעה רכיבה על טרקטרונים דרך הרים ועמקים סופרלטיבים, לימפופו מציעה רכיבה על טרקטרונים דרך ווטרברג, Mpumalanga דרך מתלולים, דשא ואדמות ביצות, כמו גם הפארק הלאומי קרוגר בעוד שהקייפ הצפוני מציע רכיבה על טרקטורונים באזורי קארו ונאמאקוולנד היבשים אך היפים.

חוו  את ההתרגשות של רכיבה על טרקטרונים ואת הנצחון על מכשולים טבעיים בספארי מודרך על טרקטרונים. זאת ועוד בשמורת לטטסינג. פעילות זו זמינה לאורחים מעל גיל 13. מי שמתחת לגיל 13 חייבים להיות מוזמנים כמטיילים והם נדרשים לנסוע/לרכוב עם מבוגר.

הכותב הוא יורם קראוס, יזם נדל”ן וחברות הייטק בתחום הבינה מלאכותית והתעופה. מייסד ומנכ”ל SMS ניהול פרויקטים. בעל ניסיון רב שנים ניהול וביצוע פרויקטים.

יורם קראוס מחבר את עולם הטיפוס הרים לעולם העיסקי ורואה קשר ישיר בין הרצון לכבוש פסגות לתהליכים שמביאים אותך לפסגה והצלחה בעסקים .

#אפריקה
#אקסטרים
#טיולים
#יורם קראוס
Share: